تسمه بسته بندي و استرچ تسمه بسته بندي و استرچ .

تسمه بسته بندي و استرچ

با يك بسته بندي جذاب فروش محصولتان را چند برابر كنيد!

براي افزايش فروش با بسته بندي جذاب، لازم است كه نوع بسته بندي محصولات مختلف را بشناسيد؛ و با توجه به محصولي كه داريد بهترين گزينه را براي بسته بندي محصول، تبليغ آن در شلف فروشگاه و افزايش فروش محصول انتخاب كنيد.

نكات فروش محصولات در بازارهاي رقابتي با بسته بندي جذاب
بسته بندي يكي از مهم‌ترين بخش‌ها در بازاريابي و فروش محصولات مختلف است. چون محصولات متنوع در نهايت براي عرضه به مشتري در شلف‌هاي فروشگاه‌ها قرار مي‌گيرند؛ و خريدار با ديدن بسته بندي محصول براي خريد آن ترغيب مي‌شود؛ بنابراين هر اندازه بسته بندي جذاب‌تري براي محصول انتخاب شود، توليد كننده سهم بيشتري از فروش را تصاحب خواهد كرد.
براي افزايش فروش با بسته بندي جذاب، لازم است كه نوع بسته بندي محصولات مختلف را بشناسيد؛ و با توجه به محصولي كه داريد بهترين گزينه را براي بسته بندي محصول، تبليغ آن در شلف فروشگاه و افزايش فروش محصول انتخاب كنيد.
با يك بسته بندي جذاب فروش محصولتان را چند برابر كنيد!
طراحان بسته بندي بايد از تمايل به تصميم‌گيري و خريد مشتريان مختلف آگاه باشند؛ و با طراحي بسته بندي حرفه‌اي خريداران مختلف را براي انتخاب محصول مورد نظر هدايت كنند.
احساسات خريداران بايد موقع طراحي بسته بندي مورد توجه قرار بگيرد؛ تا توليد كننده بتواند محصولاتش را در بسته بندي‌هاي مطابق با روحيات و خواسته‌هاي خريداران به بازار عرضه كند. همچنين قرار دادن لوگو محصول، درج اطلاعات به درستي روي بسته بندي خريداران سخت‌گير را براي خريد محصول ترغيب مي‌كند. در واقع جنبه احساسي و آگاهانه خريداران در توليد بسته بندي‌ها مهم است.
استفاده از فويل هاي رنگي سلفون براق و مات،يووي موضعي، برجسته سازي، طلاكوب/نقره كوب بودن و افكت‌هاي ديگر يك محصول، يا بسته بندي خاصي كه يك نوشته خاص روي آن وجود دارد، از جمله مواردي هستند كه محصول را براي مشتري به يك برند آشنا و شناخته شده تبديل مي‌كند.
استفاده از ارگونومي در ساختار بسته بندي
بسته بندي بايد به نحوي در نظر گرفته شود كه مشتري بتواند با كمترين سختي محصول را پيدا كند، آن را تهيه كند و محصول نهايي را استفاده كند. بنابراين، جهت راحتي استفاده مشتري و نگهداري محصول، بايد بسته بندي با توجه به نياز خريدار و مصرف كننده نهايي طراحي شود.
توجه به متريال مصرفي و افزايش كيفيت نگهداري
براي اينكه بسته بندي جذابيت خودش را موقع عرضه در شلف فروشگاه‌ها داشته باشد و بتواند نياز مصرف كنندگان را برآورده كند، لازم است كه براي هر محصول بسته بندي مناسب آن را انتخاب كنيد. به عنوان مثال ميوه‌ها و سبزيجات موقع بسته بندي بايد در كارتن‌هايي قرار بگيرند كه از فساد، بو گرفتن و خراب شدن آن‌ها پيشگيري كند. يا مواد دارويي نياز به بسته‌هايي دارند كه بتوان دستورالعمل‌هاي استفاده را روي آن‌ها درج كرد.
بنابراين با توجه به شرايط نگهداري و محل و مدت نگهداري محصول، بايد بسته بندي مناسب و جذابي را براي آن انتخاب كنيد. اين بسته بندي بايد توانايي جلب توجه محصول در شلف هاي فروشگاه‌ها را دارا باشد؛ و در عين حال از سلامتي محصول نهايي مراقبت كرده و قابليت برآورده كردن نيازهاي مصرف كنندگان نهايي را داشته باشد.
بسته نبايد موقع استفاده مشتري يا حمل و جابجايي خراب شود، همچنين بسته بندي نبايد باعث تغيير در كيفيت محصول شود يا آسيبي به محصول نهايي وارد كند؛ بنابراين متريال انتخاب شده و كارتن بسته بندي محصولات حتي تسمه بسته بندي آن بايد كيفيت مناسبي داشته باشند.
توجه به سبز بودن و امر بازيافت
بسته بندي‌ها نبايد به محيط‌زيست و حيات حيوانات و موجودات زنده صدمه بزنند. بسته بندي‌هاي پلاستيكي باعث صدمه ديدن و مرگ حيوانات مي‌شود و آن‌ها را به خطر انقراض مي‌اندازد؛ بنابراين بايد بسته بندي‌هايي براي محصولات استفاده شود كه قابليت بازيافت داشته باشد؛ و حيات طبيعي حيوانات و محيط‌زيست را با مخاطره مواجه نكند.
توجه به تبليغات و بازاريابي
صدها و هزاران محصول متنوع و مشابه در فروشگاه‌ها وجود دارند و مشتريان بايد از بين آن‌ها يك گزينه را براي خريد انتخاب كنند. توجه به مدت زماني كه مصرف كننده در فروشگاه صرف مي‌كند جهت انتخاب و خريد محصول بسيار مهم است. چون مشتريان علاقه زيادي به صرف وقت در فروشگاه‌ها ندارند و مي‌خواهند سريع‌تر خريدهايشان را انجام دهند. بسته بندي‌هاي جذاب و منحصر به فرد باعث افزايش فروش محصول مي‌شوند؛ و خريدار براي انتخاب آن محصول ترغيب مي‌شود.
موقع طراحي بسته بندي بايد نياز و سلايق و علايق تمام مصرف كنندگان در نظر گرفته شود، تا افزايش فروش با بسته بندي جذاب اتفاق بيفتد. در واقع يك بسته بندي بايد به نحوي طراحي شده باشد كه بتواند سخت پسندان و خريداراني كه راحت خريد مي‌كنند را به طور يكسان براي خريد محصول ترغيب كند.
توجه به وفاداري خريد در مصرف كنندگان
بسته بندي‌هايي كه پس از خريد محصول قابليت استفاده مجدد دارند مورد توجه خريداران زيادي واقع مي‌شوند؛ و كساني كه براي خريد محصول اقدام مي‌كنند به دنبال اين نوع بسته بندي‌ها هستند؛ بنابراين قابليت استفاده مجدد از بسته بندي در افزايش فروش با بسته بندي جذاب و وفاداري خريداران سهم قابل توجهي دارد.
در واقع، بسته بندي بايد جمع و جور باشد، قابليت نگه‌داري آن آسان باشد و باكيفيت باشد، تا بتواند وفاداري در مشتري ايجاد كرده و او را براي خريد مجدد محصول ترغيب كند.
چطور با يك بسته بندي جذاب فروش محصولاتمان را افزايش دهيم؟!
بسته بندي يك محصول بخش مهمي از مرحله توليد تا فروش نهايي آن در بازار است. در واقع موفق بودن يك برند و برقراري و حفظ ارتباط برند و مشتري نهايي با بسته بندي نهايي محصول ارتباط مستقيم دارد. بايد بسته بندي به نحوي انجام شود كه خريدار متوجه حضور محصول در بازار شود و براي خريد آن تصميم بگيرد.
منبع:مهرنيوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۴:۰۳ توسط:رهام نعمتي موضوع: نظرات (0)

پايداري در محصولات بسته بندي به بند يزد

پايداري در به‌بند چگونه كار مي كند
سياست‌هاي پايدار در به‌بند بر تأثير آتي هر فرآيند يا رويه در كسب‌وكار بر انسان‌ها، اكوسيستم‌ و اقتصاد جوامع تاكيد مي‌كند. چراكه بدون تغييرات عمده در نحوه اداره سياره، صدمات جبران‌ناپذيري در بلندمدت متحمل خواهيم شد. از آنجايي كه نگراني‌ها در مورد تغييرات آب و هوايي، از دست دادن تنوع زيستي و آلودگي گسترده‌تر شده است، جهان به سمت بكارگيري شيوه‌ها و سياست‌هاي پايدار و افزايش سرمايه‌گذاري در رويه‌هاي كسب‌وكار سبز روي آورده است. به‌بند همواره سعي داشته است كه به سهم خود در اين زمينه عمل كند.

سه ركن پايداري
اركان پايداري شامل ابعاد اقتصادي، زيست محيطي و اجتماعي است.

 

پايداري اقتصادي
براي درك بهتر پايداري در اقتصاد بايد كمي به عقب‌تر برويم و به فعاليت‌هاي مجموعه‌مان از بعد اقتصادي، سودآوري و بكارگيري منابع از ديد كلي‌نگر و در بلندمدت بنگريم. بدين مفهوم كه اثرات بلندمدت مصرف و بكارگيري منابع اوليه‌مان را در نظر داشته باشيم و در جهت كمينه‌سازي اثرات سو آن در بلندمدت گام برداريم. پايداري اقتصادي بر استفاده‌ي بهينه از منابع در جهت توليد و فعاليت اقتصادي تاكيد مي‌كند. همچنين به مديريت حرفه‌اي و تخصصي تاكيد دارد. شفافيت در رويه‌هاي اداره‌ي كسب‌وكار نيز از اصول پايداري اقتصادي به شمار مي‌آيد.
صنايع بسته‌بندي به‌بند در زمينه‌ي پايداري اقتصادي اقدام به بكارگيري سيستم‌هايي با كمترين هدررفت منابع طبيعي از طريق روش‌هاي نوآورانه با رويكرد كمينه‌سازي منابع و يا كارآمدتر كردن زنجيره‌ي تامين كرده است. بدين ترتيب منابع مورد نياز براي توليد و عرضه‌ي محصولات به بازار را كاهش داده است. همچنين رويه‌ها و سياست‌گذاري‌هاي پايداري اقتصادي را به عنوان يك اولويت مهم توسعه اقتصادي در سرمايه‌گذاري خود مدنظر دارد. سرمايه‌گذاري زمان و منابع در كسب‌وكارهاي پايدار براي ايجاد دنيايي بدون ضايعات براي تغيير تمركز سرمايه و حركت در راستاي اقتصاد پايدارتر در آينده ضروري است.
ايجاد زيرساخت براي پايداري اقتصادي فرآيندي بلندمدت و پيچيده است كه صنايع بسته‌بندي به‌بند بدان آگاه بوده است و در سند بلندمدت چشم‌انداز خود حركت در جهت آن را به عنوان يك اولويت درنظر دارد و از طريق اقدام در مقياس بزرگ و بازنگري در سيستم هاي مالي سازمان كه جزئي از اقتصاد جهاني را تشكيل مي‌دهند، در جهت پايداري اقتصادي گام برميدارد. مصداق‌هايي از اقدامات به‌بند در زمينه پايداري اقتصادي:

سرمايه‌گذاري روي نرم‌افزار‌هاي ERP با ديد بلند‌مدت كه بهينه كردن زنجيره تامين سازمان و بهبود فرآيندها و رويه‌ها را در راستاي جلوگيري از هدررفت منابع به دنبال دارد.
در نظر داشتن سياست‌ها و رويه‌هاي پايدار از بعد اقتصادي در سند استراتژيك سازمان
شفافيت سيستم‌هاي مالي
پايداري زيست‌محيطي
مفهوم پايداري زيست‌محيطي تأكيد بر مبتني بودن سيستم‌ها و فرآيندهاي سازمان در جهت حمايت از سياره زمين و حفظ حيات موجودات و انسان‌ها دارد. پايداري محيط زيست به حفظ منابعي مانند هواي پاك، آب و حيات وحش براي نسل‌هاي آينده توجه مي‌كند. موضوعي واضح اين است كه پايداري زيست محيطي امري حياتي است، زيرا بقاي انسان‌ها به آن بستگي دارد.
در اين راستا صنايع بسته‌بندي به‌بند اقدام به روي آوردن به سمت استفاده از انرژي‌هاي پاك كرده است. همچنين در جهت حفظ منابع در تمامي فرآيندهاي سازمان و حركت به سمت استفاده بهينه از آن‌ها گام برداشته است. به طور مثال از طريق عدم استفاده از كاغذ و بهينه كردن فرآيندهاي توليدي و ستادي در جهت مصرف حداقلي. فرآيندهاي توليدي به‌بند نيز در همين راستا به استفاده از مواد بازيافتي در توليد محصولات و قابليت بازيافت محصولات توليدي توجه دارند.
به‌بند اصول پايداري زيست‌محيطي را به عنوان قوانين و مقررات در آيين‌نامه‌هاي سازماني خود پياده‌سازي كرده است تا مسئوليت‌پذيري كاركنان را در اجرايي‌سازي اين اصول كه براي حفظ حيات بشريت الزامي هستند، با خود همراه كند.

فروش محصولات توليد شده با استفاده از مواد بازيافتي
حركت به سوي كاهش استفاده از منابع تجديدناپذير و به صفر رساندن مصرف آن در سند بلندمدت استراتژي سازمان
حركت به سمت paper less كردن تمامي فرآيندهاي سازمان
توجه به بهينه‌سازي مصرف منابع در تمام زنجيره تامين سازمان
زيست تخريب‌پذير و قابل بازيافت توليد كردن محصولات در راستاي عدم آسيب به محيط زيست
توليد محصولات با استفاده از فناوري‌هاي توليد پاك و به كارگيري بهترين شيوه‌ها (Best Practice)
به‌بند در راستاي كاهش و به صفر رساندن زباله‌هاي توليدي در مديريت مواد اوليه بر رويكرد چرخشي تاكيد ويژه‌اي دارد. بدين صورت كه از انتخاب مواد اوليه تا رساندن محصول به دست مشتريان به شيوه‌اي عمل مي‌شود كه بازگشت مواد به چرخه به ميزان حداكثر ممكن باشد و از هدررفت منابع جلوگيري شود.
تغيير به منابع انرژي تجديدپذير و بهينه‌سازي ميزان استفاده از آن‌ها از گام‌هاي ديگري است كه به‌بند در راستاي اين مهم برداشته است.
پايداري اجتماعي
پايداري اجتماعي بعد سوم پايداري است كه اغلب ناديده گرفته مي‌شود، زيرا بحث‌هاي توسعه‌ي پايدار اغلب بر جنبه‌هاي زيست‌محيطي يا اقتصادي پايداري متمركز است. ولي بايد توجه داشت كه هر سه بعد پايداري بايد براي دستيابي به پايدارترين نتيجه ممكن مي‌بايست مورد توجه قرار گيرند. براي دستيابي به پايداري اجتماعي فرآيندهاي سازمان، سيستم‌ها، ساختار سازمان و روابط درون و برون سازماني مي‌بايست در جهت ايجاد جوامع سالم و با كيفيت رفاه زندگي بالا باشند. سهم كسب‌وكارها در ايجاد چنين محيطي غيرقابل انكار است و مي‌بايست به آن توجه ويژه‌اي داشت. در ارتباط با پايداري اجتماعي در سازمان بايد توجه داشت كه به تاثير تمامي فعاليت‌ها بر افراد و جامعه توجه داشت. ابعاد پايداري اجتماعي شامل تنوع، همبستگي اجتماعي و توجه به كيفيت زندگي افراد و كاركنان سازمان است.
صنايع بسته‌بندي به‌بند به مسائلي مانند حقوق بشر، طراحي شغلي منصفانه براي كاركنان، توجه به شرايط زندگي، سلامت، ايمني و تندرستي كاركنان در محيط كار، تنوع، برابري، تعادل بين كار و زندگي كاركنان، توانمندسازي و توسعه‌، مشاركت اجتماعي و فعاليت‌هاي بشردوستانه و داوطلبانه به عنوان يك اصل در كسب‌وكار خود همواره توجه داشته است. از مصداق‌هاي آن مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

ايجاد اشتغال در منطقه محروم (هرات)
فراهم آوردن فرصت‌هاي آموزشي و توسعه مهارت براي كاركنان
توجه به همه‌ي ابعاد سلامت روان و جسماني كاركنان جهت ايجاد محيطي شاداب در سازمان براي افراد
عدالت در توجه به كاركنان و درك هر يك از آن‌ها
شايسته‌سالاري و رعايت مساوات در برخورد با عملكرد كاركنان بجاي توجه به برخي اصول نادرست اجتماعي موجود
برگزاري برنامه‌هاي گردهمايي كاركنان در جهت همبستگي اجتماعي
توجه به ايمني محيط كار و رعايت اصول مرتبط با آن
ارائه‌ي آموزش‌هاي مرتبط با پايداري در كسب‌وكار و اجتماع به كاركنان
توجه به اخلاق حرفه‌اي در كسب‌و‌كار
كمك به غني‌سازي شغلي كاركنان
صنايع بسته‌بندي به‌بند همچنين در ارائه‌ي راهكارهاي بسته‌بندي به مشتريان محترم خود توجه به تمامي ابعاد اصول پايداري را مدنظر دارد، راهكاري بسته‌بندي پايدار به منبع‌يابي، توسعه و استفاده از راه‌حل‌هاي بسته‌بندي اطلاق مي‌گردد كه كمترين اثر تخريبي زيست‌محيطي را داشته باشند. به بيان ساده، بسته‌بندي پايدار سازگار با زمين است و از هدررفت منابع طبيعي جلوگيري مي‌كند.

گسترش صنايع بسته بندي به بند دز سطح بين المللي

گسترش كسب‌وكارها در سطح بين‌المللي مزاياي فراواني را در صورت انجام صحيح در پي خواهد داشت. كسب‌وكارهايي كه با نگرشي بلندپروازانه به سوي گسترش فعاليت خود فراتر از مرزهاي داخلي گام برمي‌دارند، از اين منافع بهره‌مند خواهند شد.
از جمله‌ي مزيت‌هايي كه كسب‌وكارها با ورود به عرصه‌ي بين‌المللي بدان دست خواهند يافت شامل موارد ذيل است:

در پي ورود هوشمندانه به بازارهاي جهاني جريان‌هاي درآمدي و فرصت‌هاي سودآوري به سمت سازمان روانه خواهند شد. افزايش جريان‌هاي درآمدي حاصل دستيابي به بازارها و مشتريان جديد يا كاهش و به حداقل رساندن هزينه‌ها است.
جهاني شدن همچنين از مزيت‌هاي رقابتي بالقوه كسب‌وكارها نسبت به رقبا محسوب مي‌شود. بدين طريق كه نه تنها سبب مي‌شود مشتريان جديدي را در بازارهاي جهاني پيدا كنند، بلكه جهاني شدن سبب تقويت ارتباط با مشتريان داخلي سازمان‌ها و بهبود برند سازمان نيز خواهد شد. اين مهم به دليل رعايت استانداردهاي جهاني و سطح بالاتر به دست مي‌آيد.
از ديگر منافع جهاني شدن، كاهش ريسك بازارهاي داخلي و ثبات بيشتر كسب‌وكار از طريق تنوع سگمنت‌هاي مشتريان و تامين‌كنندگان است.
دستيابي به جديدتر‌ين و برترين تكنولوژي و استعدادها در بازار فرصت‌هاي بين‌المللي نيز تنها با پذيرفتن ورود به اين عرصه به دست خواهد آمد كه نتايج مثبتي را به دنبال خواهد داشت. از جمله اين منافع افزايش سودآوري، مديريت هزينه‌ها و بهينه كردن فرآيندها و رويه‌هاي كسب‌وكار محسوب مي‌شوند.
علي‌رغم تمامي مزاياي برشمرده شده مربوط به جهاني شدن كسب‌وكار، در صورتيكه بدون تحقيق و برنامه به اين عرصه ورود شود، نتايج مطلوبي كسب نخواهند شد. اين موضوع بايد با تمركز بالا در سازمان و با صرف زمان و منابع كافي و تعهد به آن در كل ساختار سازمان مدنظر باشد تا توسعه‌ي بين‌الملل پايدار رخ دهد. از جمله‌ي عواملي كه مي‌بايست به آن‌ها در مسير جهاني شدن كسب‌وكار توجه كرد، موارد ذيل را مي‌توان برشمرد:

 آشنايي كامل با رويه‌ها و قوانين بازارهاي بين‌المللي كه سازمان قصد ورود به آن‌ها را دارد، از الزامات اوليه‌ي ورود به بازارهاي جهاني است.
علاوه‌بر آن ساختار و عمليات‌هاي سازماني شما بايد در راستاي هدف شما در جهت جهاني شدن باشد. روندها و فرآيندهاي درون و برون سازماني نيز مي‌بايست در همين راستا سازگار شوند.
شناخت كافي و درك كامل بازارهاي خارجي و تحقيقات بازار در اين زمينه نيز از زيرساخت‌هاي مورد نياز جهاني شدن است.
ورود به عرصه‌ي فعاليت بين‌المللي از ديرباز براي صنايع بسته‌بندي به‌بند به عنوان يك حركت استراتژيك در نظر گرفته شده است. به‌بند همواره در پي گسترش فعاليت خود فراتر از مرزهاي داخلي و بر اساس استانداردهاي جهاني بوده است.
در راستاي نفوذ در بازارهاي بين‌الملل و اطمينان از هم‌ترازي در سطح رقابت جهاني، صنايع بسته‌بندي به‌بند اقدام به بستن پيمان با شركاي تجاري بين‌المللي در كشورهاي مختلف، اخذ نمايندگي برندهاي معتبر جهاني، نفوذ در بازار مشتريان بين‌الملل و افزايش سهم در بازارهاي جهاني نموده‌است.

همكاري با پارتنرهايي از كشورهاي:
كانادا
استراليا
نمايندگي‌هاي بين‌المللي:
نماينده‌ي انحصاري شركت Compack كانادا
نماينده‌ي انحصاري شركت Messersi ايتاليا
نماينده‌ي انحصاري شركت Siebeck آلمان
نماينده‌ي انحصاري شركت Saizar اسپانيا
نماينده‌ي انحصاري شركت Jia-In-Industry تايوان- تحت برند Joinpack
نماينده‌ي انحصاري شركت Pantech International تايوان- تحت برند Zapak
مشتريان بين‌المللي از كشورهاي:
تركيه
عمان
پاكستان
گرجستان
انگليس
اتريش
بلژيك
ايتاليا
اسپانيا
بلغارستان
هلند
ارمنستان
يونان
عراق

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۱:۳۲ توسط:رهام نعمتي موضوع: نظرات (0)

در مورد هزينه باربري و حمل اثاثيه بيشتر بدانيد

يكي از مسائل مهم براي بسياري از افرادي كه قصد اسباب كشي با استفاده از خدمات باربري تهران را دارند ، هزينه باربري مي باشد.با توجه به اين كه هزينه باربري شامل عوامل مختلفي براي تعيين نرخ مي باشد ، مي بايست درباره تك تك آن ها صحبت كرد تا بر اساس آن بتوان به نرخ مورد نظر دست يافت.

امروزه در كلان شهر تهران شركت هاي مختلفي اقدام به ارائه خدمات اسباب كشي و حمل اثاثيه مي نمايند كه هريك از اين شركت ها خدمات مختلفي از جمل بسته بندي اثاثيه ، حمل بار به شهرستان و... را به مشتريان ارائه مي دهند.مقوله هزينه باربري و تعيين نرخ باربري داراي فاكتورهاي مختلفي است كه تمامي شركت هاي معتبر باربري تهران مي بايست بر اساس آن اقدام به تعيين هزينه باربري نمايند.در ادامه درباره هر يك از اين فاكتورها توضيح خواهيم داد:

نوع و مدل ماشين باربري
يكي از مهم ترين نكات براي تعيين نرخ اتوبار نوع ماشين باربري مورد نياز براي اسباب كشي مي باشد. اين كه ميزان بار شما چقدر است و به چند ماشين جهت باربري احتياج مي باشد در قيمت باربري تاثير دارد. اين ماشين ها در شركت هاي باربري تهران در مدل هاي مختلفي از جمله كاميون و وانت نيسان و... مي باشند.اين ماشين ها بر اساس نياز در كابين هاي مسقف و بدون سقف مي باشند كه تمامي اين موارد در هزينه باربري تاثير دارد.

تعيين هزينه باربري بر اساس محدوده
همانطور كه مي دانيد شركت هاي باربري تهران در تمامي مناطق و محدوده هاي شهر تهران به دليل وسعت تهران داراي شعبه مي باشند. نرخ باربري نيز بر اساس اينكه قصد اسباب كشي از كدام محدوده به كدام محدوده قرار است انجام گيرد متفاوت مي باشد. براي مثال افرادي كه قصد استفاده از باربري غرب تهران را براي جابجايي اثاثيه خود به محدوده شرق تهران دارند ، هزينه باربري بيشتري را نسبت به فردي كه قصد حمل بار از محدوده غرب تهران را به همان محدوده و اطراف آن دارد پرداخت مي نمايد.

محدوده هريك از شركت هاي باربري تهران مشخص مي باشد و پيش از آنكه قصد انجام اسباب كشي داشته باشيد در خصوص اين موضوع مشاوره صورت خواهد گرفت.اگر قصد حمل بار به شهرستان را داشته باشيد نيز هزينه اتوبار بر اساس مسافت و شهر مورد نظر شما متفاوت مي باشد كه اين موضوع نيز در هزينه باربري موثر مي باشد.

با توجه به نكات گفته شده هزينه باربري بر اساس مسافت در 3 دسته حمل بار در محدوده ، حمل بار به ساير محدوده ها و باربري تهران به شهرستان قرار مي گيرد كه هزينه هريك از آن ها بر اساس نوع ماشين (كاميون ، وانت و...) متفاوت مي باشد.

بسته بندي اثاثيه منزل و شركت
يكي از بهترين خدماتي كه امروزه باربري تهران به مشتريان خود عرضه مي كند بسته بندي اثاثيه منزل و شركت ها مي باشد. اين كار با استفاده از تجهيزات مخصوص و افراد متخصص انجام مي شود كه به سبب آن از هرگونه آسيب به اسباب و اثاثيه جلوگيري به عمل خواهد آمد.اين موضوع بر اساس ميزان و تعداد اسباب و اثاثيه و تعداد كارتن ، تسمه بسته بندي pp ،چسب ، استرچ رپ و... نرخ متفاوتي خواهد داشت و در صورتي كه قصد استفاده از اين نوع خدمات باربري تهران را داشته باشيد در هزينه باربري تاثير خواهد داشت.

تعداد كارگر حمل بار و تعداد طبقات
بر اساس تعداد اسباب و اثاثيه نياز به كارگر حمل بار مي باشد. چنانچه داراي اسباب و اثاثيه زيادي براي جابجايي باشيد ، به تعداد كارگر بيشتري جهت حمل بار نياز خواهيد داشت كه اين موضوع بر اساس دستمزد كارگر ، در هزينه اتوبار تاثير خواهد داشت.علاوه بر اين طبقاتي كه بار از آن ها به ماشين باربري منتقل مي شود تاثير مستقيم در هزينه باربري دارد. يك كارگر براي جابجايي وسايل در ساختماني كه آسانسور ندارد به نسبت تعداد طبقات سختي كار بيشتري را متحمل مي شود كه اين موضوع در دستمزد كارگر تاثيرگذار مي باشد.

مدت زمان انجام باربري
بر اساس استانداردهاي اتوبار ، مدت زمان انجام حمل بار و قرار دادن آن در كاميون و وانت ، داراي زمانبندي مشخص مي باشد. به طور مثال مدت زمان ايست براي باربري يك كاميون 3 ساعت و براي نيسان وانت در حدود 2 ساعت مي باشد. البته ممكن است اين زمان بندي ها در شركت هاي مختلف باربري تهران متفاوت باشد.بنابراين در صورت افزايش اين زمان استاندارد ، هزينه باربري افزايش خواهد يافت.

خدمات VIP اتوبار ها
امروزه در شركت هاي معتبر باربري تهران از خدمات VIP كه شامل خدماتي اعم از بسته بندي و جابجايي اسباب و اثاثيه گران قيمت همچون ميز بيليارد ، پيانو و... استفاده مي شود كه در صورت نياز مشتري شامل هزينه هاي جداگانه مي باشد.

بيمه نامه باربري
براي انجام اسباب كشي توسط شركت هاي باربري مطمئن بدليل تجربه و مهارتي كه كاركنان اين شركت ها دارند ، به وجود آمدن هرگونه حادثه در حين حمل و جابجايي به ندرت اتفاق مي افتد.اما همانطور كه مي دانيد بروز هر اتفاقي امكان دارد سبب ايجاد آسيب به اسباب و اثاثيه با ارزش و گرانقيمت مشتريان شود و حادثه هيچگاه خبر نمي كند. بنابراين شركت هاي باربري تهران خدمات بيمه نامه باربري را جهت اطمينان از سلامت اسباب و اثاثيه از مبدا به مقصد ارائه مي دهند تا با خيال راحت تر اقدام به اسباب كشي نماييد.بيمه نامه باربري در صورت نياز شامل هزينه جداگانه مي باشد.

با توجه به مطالب فوق مي توان به اين نتيجه رسيد كه براي تعيين هزينه باربري نياز به مشخص شدن فاكتورهاي مختلفي است كه مشاوران و كارشناسان شركت هاي باربري تهران آن ها را پيش از اسباب كشي تعيين مي نمايند.البته شركت باربري مورد نظر شما مي بايست زير نظر اتحاديه باربري اقدام به كار نمايد تا تمامي نرخ موارد گفته شده بر اساس نرخ از قبل تاييد شده اتحاديه باشد.با توجه به اينكه تعداد زيادي از شركت هاي باربري تهران امروزه مشغول به فعاليت مي باشند ، بر اساس تحقيقات صورت گرفته ، اتوبارهاي زيادي در تهران وجود دارند كه در زمينه حمل بار كليه خدمات و هزينه باربري را بر اساس نرخ اتحاديه باربري محاسبه مي كنند.

منبع:مشرق نيوز

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۰:۱۱ توسط:رهام نعمتي موضوع: نظرات (0)

توليد برق از راه نفس كشيدن

تاثيري مشابه پديده فيزوالكتريك كه كوره گازي را با فشار يك دكمه روشن مي‌كند، مي‌تواند در آينده، نيروي مورد نياز حسگرهاي بدن انسان را از طريق تنفس از راه بيني تامين كند.

«خودونگ وانگ»، استاد مهندسي و علوم مواد و «چنگليانگ سون»، محقق فوق دكتري و «جيان شي»، در اين پژوهش كه در مجله Energy and Environmental Science منتشر شده، در مورد ساخت يك ريزتسمه پلاستيكي گزارش داده‌اند كه در زمان عبور جريان هواي كم سرعت مانند تنفس انسان به لرزه در مي‌آيد.

در مواد خاص مانند فلوريدپلي ‌وينيليدين كه توسط اين تيم مورد استفاده قرار گرفته، يك بار الكتريكي در واكنش به تنش اعمال شده مكانيكي، انباشته مي‌شود. اين امر به عنوان اثر فيزوالكتريك شناخته شده است.

اين محققان، با مهندسي فلوريد پلي‌ وينيليدين، دست به توليد انرژي الكتريكي كارآمد از تنفس براي كار انداختن دستگاه‌هاي كوچك الكترونيكي زده‌اند.

به گفته «وانگ»، اساسا اين دانشمندان انرژي مكانيكي را از سيستم‌هاي بيولوژيكي جمع‌آوري مي‌كنند.

جريان هواي تنفس عادي انسان معمولا پايين و در حد دو متر در ثانيه است.

طبق محاسبه دانشمندان با نازك كردن اين ماده، لرزش‌هاي كوچك نيز مي‌توانند يك ميكرووات انرژي الكريكي توليد كنند كه براي حسگرها يا ديگر دستگاه‌هاي كاشته شده در صورت مفيد است.

اين محققان از پيشرفت‌هاي فناوري نانو استفاده كرده و با كوچكتر كردن دستگاه‌هاي الكترونيكي، يك ميزبان دستگاه‌هاي زيست‌پزشكي ساخته‌اند كه مي‌تواند قند خون را براي بيماري ديابت مورد نظارت قرار داده يا باتري يك دستگاه تنظيم ضربان قلب را شارژ مجدد كرده تا نيازي به تعويض نداشته باشد.

تنها نياز اين دستگاه‌هاي ريز، يك منبع برق ناچيز است. انرژي زايد مانند جريان خون، حركت، حرارت يا تنفس مي‌تواند يك منبع پايدار نيرو را ارائه بدهد.

تيم «وانگ» از يك فرآيند قلمزني يوني براي نازك كردن ماده همزمان با محافظت از ويژگي‌هاي فيزوالكتريكي آن استفاده كردند. «وانگ» بر اين باور است كه با پيشرفتهاي آينده مي‌توان نازكي ماده را تا حد زير ميكرون كنترل كرد.

از آنجا كه فلوريد پلي ‌وينيليدين يك ماده زيست‌سازگار است، اين پيشرفت مي‌تواند نشانگر گام قابل توجهي در جهت ساخت يك دستگاه كاربردي كوچك براي جمع‌آوري انرژي از تنفس باشد.

منبع:عصر ايران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۱:۵۲ توسط:رهام نعمتي موضوع: نظرات (0)

تسمه كش نيمه اتوماتيك

تسمه كش نيمه اتوماتيك ،جهت بسته بندي كارتن  ها و بسته هاي بزرگ كه با تسمه كش معمولي امكان تسمه كشي ندارد ،كارايي دارد ، تسمه كش ها  در انواع ، تسمه كش نيمه اتوماتيك صندوقي ،  دستي و شارژي دستي و  پنوماتيكي توليد مي گردند. تسمه كش ها همه داراي دو سر دوخت هستند و هر تسمه كشي دو سر دوخت متفاوتي با ديگري دارند.

در بعضي از دستگاه هاي تسمه كش نيمه اتوماتيك صندوقي براي دوخت دو سر تسمه از بست فلزي استفاده مي كنند در بعضي ديگر جهت پرس و دوخت تسمه هاي پلاستيكي از  حرارت و دوخت حرارتي با فشار استفاده مي كنند ، ولي در بيشتر دستگاه هاي تسمه كش نيمه اتوماتيك از فلز به عنوان پرس دو سر تسمه استفاده مي شود. تسمه كش نيمه اتوماتيك را بخواهيم توضيح دهيم بايد بگوييم كه، تسمه هاي چرخ داري هستند كه كه اتصال دهنده هايي را براي تأمين و تگهداري يك بار يا محموله در هنگام حمل و نقل استفاده مي كنند. اغلب تسمه كش هاي نيمه اتوماتيك با ولتاژ برق تك فاز 220 كيلو وات كار مي كنند .

وزن دستگاه تسمه كش نيمه اتوماتيك حدود 85 كيلوگرم مي باشد . دستگاه تسمه كش نيمه اتوماتيك صندوقي از نظر سيستم به دو تيپ زنجيري و كلاچ مگنتي تقسيم بندي مي شوند.دستگاه تسمه كش نيمه اتوماتيك با كلاچ مگنتي نسبت به نوع گيربكسي  و زنجيري داراي طراحي پيشرفته و كيفيت تسمه كشي كاملتر و بهتري هستند.

از مزيت تسمه كش نيمه اتوماتيك كابين باز بايد به تنظيم ارتفاع دستگاه و سهولت سادگي در تسمه گذاري در اين دستگاه مي باشد.

تسمه كش نيمه اتوماتيك

با استفاده از تسمه كش فلزي و تسمه كش نيمه اتوماتيك  محموله خود را در جايي كه مي خواهيد بماند بگذاريد و آن را همانجا مجكم نگه داريد.همچنين مي توان از تسمه كش فلزي براي دو بخش نگه دارنده و دو قلاب نگه دارنده براي دو بار استفاده نمود. اين تكنيك اشياء را در كنار هم نگه مي دارد ، ولي مشكلي كه دارد اشياء  از جاي خود تكان مي خورند و چون در كنار هم هستند تسمه كش و بند تسمه كش فقط آنها را به هم متصل مي كند.دقت داشته باشيد براي نگه داشتن چندين اشياء در كنار هم و نگه داشتن آنها ، به دو بند توري نياز داريد. پس دستگاه تسمه كش بايد بتواند تسمه هاي توري را هم ببندد .براي اين كار از يك تسمه براي ايمن كردن اشياء و ديگري تسمه براي نگه داري استفاده كنيد و با استفاده از تسمه كش  اطراف آنها بپيچيد و آنها را به جاي خود ببنديد.تسمه كش فلزي، يا تسمه كش نيمه اتوماتيك  تسمه را مثل يك كمربند به دور كالاها و يا اقلامي كه مي بايست بسته بندي شوند مي پيچاند ، تسمه كشي صحيح و درست در صنعت بسته بندي بسيار پركاربرد مي باشد.

دقت كنيد تسمه كش و تسمه بسته بندي را مي توان به انواع مختلف تقسيم بندي كرد، كه پر كاربردترين آنها استفاده از تسمه پلاستيكي و تسمه كش دستي مي باشد .اين نوع تسمه كش و تسمه بسته بندي را در اصطلاح  pp مي نامند .بايد ذكر كنيم كه تسمه هاي اين نوع تسمه كش از نوع پلاستيك مي باشند.در تسمه كشي و  تسمه بسته بندي بايد از بست هاي مخصوص كه فلزي مي باشند استفاده نمود كه اين بست ها به سفت شدن تسمه ها كمك مي كند.  

در صنعت بسته بندي، صنايع غذايي، صنعت خدماتي، صنعت نجاري، صنعت مبلمان و ... استفاده از تسمه كش و بسته بندي با تسمه  كارآيي زيادي دارد.انواع تسمه بندي ها در دستگاه هاي مختلف و خاص قابل اجرا هستند ، دستگاه هاي تسمه بندي نيمه اتوماتيك و اتوماتيك را مي توان نام برد كه تسمه بندي هاي بسيار خوب و در حد عالي را انجام مي دهند.امروزه در صنعت بسته بندي ، تسمه كش فلزي در جايگاه ويژه اي قرار دارند چون مي توانند بسته به نظر مشتريان از رنگ هاي مختلف و شكل هاي زيبا استفاده كنند.

عوامل مهم در صنايع بسته بندي

عوامل مهم در صنايع بسته بندي ايجاد استحكام، و صرفه جويي در هزينه هاي متفرقه  و آماده سازي سريع مي باشد. بايد بدانيد كه در صنعت بسته‌بندي كه با تسمه كش و تسمه انجام مي شود مي تواند شامل بسياري از كالاها و خدمات باشد .قيمت ها و هزينه هاي انجام تسمه كشي براي كالاها و بارها بسيار مقرون به صرفه مي باشد و براي كارگاه هاي صنعتي و صنايع بالا دستي كه قرار بر صادرات دارند مي تواند يك سود تمام عيار را از نطر هزينه و همچنين جلب مشتري بخاطر بسته بندي خوب در بر داشته باشد .تسمه كشي چه بصورت تسمه كشي دستي يا تسمه كشي بصورت اتوماتيك يا تسمه كش نيمه اتوماتيك  باشد بايد با دقت و تجربه صورت گيرد تا كالاها دچار نقصان يا شكستگي نشوند و سالم به مشتريان برسند.

منبع: عصر ايران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۴:۴۴ توسط:رهام نعمتي موضوع: نظرات (0)

نوآوري در محصولات بسته بندي به بند يزد

در راستاي ماندن در مسير نوآوري، به بند همواره به دنبال يافتن و بكارگيري ايده‌هاي نوآور در كسب‌وكار خود است. اين ايده‌ها از كاركنان، جامعه و مشتريان مي‌توانند وام گرفته شوند. به طور مثال در راستاي اطمينان از بهينه بودن كيفيت خدمات ارائه شده به مشتريان همواره در جستجوي يافتن نظرات مشتريان در جهت بهبود كيفيت و بكارگيري ايده‌هاي نوآورانه آن‌ها در كسب‌وكار است يا شيوه‌ي خدمات‌رساني متفاوت در پاسخگويي به نيازهاي مشتريان را بكار مي‌گيرد. در به‌بند توجه به همكاري و برگزاري جلسات ايده‌پردازي جهت افزايش توان فكري كاركنان و بكارگيري ايده‌هاي نوآورانه آن‌ها مورد توجه است.
صنايع بسته‌بندي به‌بند همواره به نوآوري به عنوان اصلي براي بقا در عرصه‌ي رقابت توجه داشته است و با بكارگيري شيوه‌هاي علمي و رويكرد تخصصي ايده‌هاي نوآورانه را ايجاد و دنبال كرده است. به طور مثال بر پايه‌ي مدل چرخشي نوآوري ايده‌هاي نوآورانه به‌بند از هريك از نقاط آغاز شده و در طي مسير دنبال و به سرانجام مي‌رسند. به طور مثال ايده‌ي نوآورانه‌اي در نتيجه بررسي و تحقيق علمي ايجاد مي‌شود و سپس در ارتباط با امكان پياده‌سازي و بكارگيري آن از بعد تكنولوژيك تحقيق مي‌شود. در مرحله‌ي بعدي ايده توسعه مي‌يابد و محصول يا كاركرد مورد نظر پياده‌سازي شده و در نهايت بازار به سمت آن سوق داده مي‌شود. هريك از اين مراحل طي فرآيند برنامه‌ريزي شده در سازمان دنبال مي‌شوند تا به نتيجه برسند.

نوآوري‌هاي حوزه‌ي ساختار
نوآوري در ايجاد ساختارهاي سازماني بروز در راستاي طرح‌هاي توسعه‌اي سازمان
پيوند با علم و بهره بردن از متخصصين و دانشگاهيان طي مسير كسب وكار در جهت بيشينه كردن اثربخشي ساختار سازماني و بكارگيري ايده‌هاي نو
نوآوري‌هاي حوزه‌ي محصولات
نوآوري در سفارشي‌سازي پاسخ به نيازهاي مخاطبان
توليد تسمه‌هاي بسته‌بندي دو رنگ براي نخستين بار در ايران در سال 1383
توليد تسمه‌هاي بسته‌بندي چاپدار براي نخستين بار در ايران در سال 1387
توليد تسمه‌هاي فوق‌العاده اقتصادي با استفاده از روش‌هاي نوين توليد در ايران در سال 1401
نوآوري‌هاي حوزه‌ي فرهنگ سازماني و افراد
همكاري با مشاوران متخصص حوزه‌ي منابع انساني در جهت كمك به پياده‌سازي و ارائه راهكارهاي نوآورانه در زمينه فرهنگ حاكم بر سازمان
نوآوري و به كارگيري فرآيندهاي نوين در پاسخگويي به مشتريان و حاكم‌سازي فرهنگ مشتري‌مداري مبتني بر نقشه‌ي سفر مشتريان محترم. مانند بهره‌گيري از نرم‌افزارهاي يكپارچه‌ي ERP و CRM
راه‌اندازي واحد تخصصي R&D در سازمان با رويكرد ايجاد روحيه‌ي تفكر خارج از چهارچوب و نوآور سازماني در سال 1391
نوآوري‌هاي حوزه‌ي تكنولوژي
تكنولوژي ساخت نخستين خط توليد تسمه‌هاي پلي‌پروپيلن در ايران به عنوان يكي از اولين نوآوري‌هاي به‌بند در زمينه‌ي تكنولوژي در سال 1370 توسط مهندس حسين جراحي ايجاد شد.
تكنولوژي و بهره‌برداري از تسمه‌هاي پلي‌پروپيلن ماشيني (Machine Grade) در سال 1374
بكارگيري تكنولوژي‌هاي روز و نوآوري در راه‌اندازي دو خط توليد مدرن توليد تسمه‌هاي پلي‌پروپيلن در جهت پاسخگويي به نيازهاي مشتريان سگمنت‌هاي مختلف بازار در سال 1400
راه‌اندازي و بهره‌برداري از نخستين فروشگاه آنلاين اينترنتي در حوزه‌ي بسته‌بندي صنعتي تحت برند EGPack براي نخستين بار در ايران در سال 1398 در راستاي ايجاد و همگام شدن با فرهنگ روي آوردن به تجارت الكترونيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۷:۱۸ توسط:رهام نعمتي موضوع: نظرات (0)

مراحل توليد كاغذ

فرايند توليد كاغذ از اين قرار است:

الياف سلولزي را در آب مي‌گذارند تا رطوبت را جذب كنند و متورم و نرم شوند؛ بعد آنها را روي يك شبكه سيمي ظريف پهن مي‌كنند تا آب موجود در الياف گرفته شود و رشته‌هاي مرطوب بر سطح شبكه فرو نشينند و يك تخته شوند. الياف با از دست دادن آب به هم نزديك مي‌شوند و در نقاطي كه الياف روي هم قرار مي‌گيرند نوعي اتصال شيميايي از نوع هيدروژني شكل مي‌گيرد و آنها را به هم متصل مي‌كند.

 

اين ارتباط و خود اتصالي، كليد اصلي توليد يك برگ كاغذ چسبنده و سخت و محكم است. در اين حالت به هيچ گونه چسب اضافي نياز نيست و كاغذ پس از خارج شدن آب از الياف سلولزي و خشك شدن آنها ساخته مي‌شود.
كاغذ در جهان غرب و قبل از به‌ وجود آمدن ماشين‌هاي كاغذسازي در نيمه اول قرن نوزدهم، از الياف پنبه يا كتان ــ عمدتآ از پوشاك كهنه و دورريز ــ تهيه مي‌شد. امروزه، حداقل ۷۰ درصد كاغذ توليدي در جهان از مشتقات الياف چوب، و ۳۰ درصد بقيه نيز از الياف گياهي نظير باگاس (تفاله نيشكر)، كاه، و ني توليد مي‌شود.

 

هنوز انواع خاصي از كاغذ از برخي الياف گياهي نظير پنبه، كتان، و كنف ساخته مي‌شود. از اين كاغذها براي تهيه اسكناس، كارهاي هنري، كارهاي چاپي اعلا، آثاري كه بايد محافظت و نگهداري شوند، و براي تعمير و بازسازي كتاب‌هاي قديمي نفيس آسيب ديده استفاده مي‌شود.
آماده‌سازي الياف در صنعت كاغذسازي. نخستين مرحله در تهيه كاغذ، جداسازي الياف از بستر اصلي آنها در چوب است. اين فرايند را خمير كردن مي‌گويند كه دو روش عمده دارد:


۱- خميركردن مكانيكي، كه در آن براي خرد كردن چوب و بيرون آوردن ذرات الياف از درون آن از عمليات سخت مكانيكي استفاده مي‌شود.
۲- خمير كردن شيميايي، كه در آن تراشه‌هاي چوب با به‌كارگيري گرما و فشار تحت تأثير تركيبات شيميايي قرار مي‌گيرند. محصولي كه از روش شيميايي به‌دست مي‌آيد كمتر از محصول روش مكانيكي است، ولي الياف حاصله آسيب‌ناپذيرتر هستند و مي‌توان از آن كاغذ بسيار محكم‌تري توليد كرد. هم‌اكنون فرايندهايي در كاغذسازي وجود دارد كه از خصوصيات هر دو روش بهره مي‌گيرند. اگر كاغذ سفيد مورد نظر باشد، عمليات شست‌وشو (سفيد كردن) نيز بايد در فرايند ساخت منظور شود.

 

يك وجه اصلي صنعت كاغذسازي، فرايندي است كه در آن الياف معلق در آب تحت عمل پرداخت مكانيكي شديد قرار گيرند. عمل كوبيدن يا تصفيه، بر خصوصيات مكانيكي كاغذ اثر دارد. براي مثال افزايش پرداخت، موجب افزايش استحكام چگالي ظاهري الياف است و اثر مستقيم آن بر روي الياف، ايجاد انعطاف پذيري بيشتر آنهاست كه موجب مي‌شود الياف بر روي يكديگر خوابيده و سطح تماس بيشتري به‌وجود آيد. به اين ترتيب، اتصال بين الياف تقويت مي‌شود. البته اين فرايند بسيار پيچيده است.

 

اجزاي غيراليافي كاغذ:

در توليد كاغذهايي كه از آنها براي چاپ يا نوشتن استفاده مي‌شود، نوعي ماده پُر كننده به‌كار مي‌رود. استفاده از اين ماده نتايج بسياري دارد مانند افزايش ميزان ماتي، صافي، و يكنواختي كاغذ. مواد پركننده رايج، چيني و گچ (كربنات كلسيم) است.

 

سهم مواد پركننده در كاغذ مي‌تواند زياد و بين۲۵ تا ۳۰ درصد وزن كاغذ را تشكيل دهد.اغلب كاغذها به‌منظور كنترل واكنش آنها با آب و ساير سيالات، با روش‌هاي مختلفي تحت عمليات اصلاحي قرار مي‌گيرند. كاغذي كه فقط از الياف سلولزي ساخته مي‌شود آب را با سهولت بسيار زياد جذب مي‌كند. چنين كاغذهايي براي نوشتن با قلم و يا جوهر مناسب نيستند. به‌علاوه، در بسياري از مصارف تجاري لازم است كاغذ به رطوبت مقاوم باشد. فرايند مقاوم كردن كاغذ به آب را «آهارزني» مي‌گويند.


آهار زني داخلي
چنانكه معروف است، فراوان به‌كار مي‌رود. اين فرايند مستلزم افزودن مواد آهاري به ماده حاوي ذرات الياف قبل از شكل گرفتن كاغذ است. ماده متداول يك نوع رزين چوبي است كه با سولفات آلومينيوم تقويت شده است و كاغذسازان آن را زاج سبز مي‌نامند.

 

زاج سبز، رزين را روي سطح الياف تثبيت مي‌كند. متأسفانه نتيجه فرايند آهارزني، به‌علت استفاده از زاج سبز، اسيدي شدن كاغذ است. اين حالت اسيدي در كاغذ باقي مي‌ماند و علت اصلي افت تدريجي مقاومت كاغذ همين است. در سال‌هاي اخير، روش‌هاي اقتصادي آهارزني داخلي با مواد خنثي يا قليايي رواج يافته است كه تا حد زيادي مي‌تواند از فرسودگي جلوگيري كند.

 

آهارزني داخلي با آهارزني سطحي و شست‌وشويي كه شامل اصلاح كاغذ با نشاسته يا ژلاتين و يا مواد مشابه است، كاملا تفاوت دارد.
در صنعت به كاغذ مواد ديگري، البته به مقدار بسيار كم، مي‌افزايند تا به آن ويژگي خاص بدهند، مثلا آن را در برابر رطوبت مقاوم كند يا بر شفافيت آن بيفزايند و رنگ و سايه آن را تنظيم كنند.


پوشش و پرداخت سطح كاغذ

مواد پوششي عمل‌آور سطح كاغذ، اجزاي مهم غيراليافي كاغذ را تشكيل مي‌دهد. يكي از اين نمونه‌ها كاغذهاي براق مورد استفاده در مجله‌ها هستند كه گاه براي كتاب‌ها نيز به‌كار مي‌روند. پوشش‌ها معمولا پايه رنگ‌دانه‌هاي معدني پودري از نوع رس و كربنات كلسيم دارند و نبايد با پركننده‌ها اشتباه شوند. نتيجه اين عمل توليد كاغذ بسيار مطلوب و خوش چاپ است.


ويژگي‌هاي كاغذ
كاغذ وقتي مي‌تواند انتظاري را كه از آن مي‌رود برآورد كه ويژگي‌هاي آن اندازه‌گيري و كنترل شوند. براي كاغذ مطلوب سه ويژگي مهم وجود دارد:
۱- خصوصيات ماده سازنده كاغذ: نظير مقاومت، وزن (جرم در واحد سطح)، و چگالي ظاهري
۲-خصوصيات مربوط به سطح كاغذ: نظير صافي كه نقش اصلي و كليدي را در فرايند تبديل نظير چاپ دارند.
۳-خصوصيات بصري :كه عمدتآ رنگ، شفافيت، و ماتي هستند.

 

كاغذي كه براي كتاب مورد استفاده قرار مي‌گيرد بايد به حد كافي محكم بوده و رنگ و شفافيت آن پذيرفتني باشد. از ديدگاه حفاظت و نگهداري، يكي از مسائل عمده، فرسودگي در گذر زمان است. تغيير رنگ در اثر فرسودگي نيز مهم است، ولي اهميت آن به نوع كاري كه قرار است كاغذ انجام دهد ارتباط دارد؛ براي مثال رنگ در كتاب‌هاي هنري خيلي اهميت دارد.


روش اصولي مطالعه خصوصيات مكانيكي كاغذ، منحني بار كشيدگي است. فشار در نقطه پارگي، بيانگر مقاومت كششي كاغذ مورد آزمايش است؛ در حالي كه كشيدگي در محل پارگي وسيله‌اي براي اندازه‌گيري مقاومت يا توانايي جذب انرژي قبل از پارگي است.
براي سنجش خصوصيات مكانيكي كاغذ، آزمايش‌هاي متعدد ديگري وجود دارد كه تعدادي از آنها بر اساس شبيه‌سازي و قدرت ايستادگي كاغذ در مقابل نيرو انجام شده است.

 

در اين زمينه به موارد زير مي‌توان اشاره كرد:
- مقاومت نسبت به پارگي، كه با انرژي مورد نياز براي انتشار پارگي در نمونه كاغذي كه در آن شكافي ايجاد شده است اندازه‌گيري مي‌شود.
- مقاومت در برابر سوراخ شدن (نيروي مورد نياز براي ايجاد يك سوراخ در ميان كاغذ با استفاده از يك ديافراگم لاستيكي مقاوم ايجاد مي‌شود).


- پايداري در مقابل تا شدن، اين خاصيت را به اين ترتيب اندازه مي‌گيرند كه يك باريكه كاغذ را بارها به داخل و خارج تا مي‌كنند تا پاره شود. همان‌طور كه قبلا اشاره شد علاوه بر خصوصيات مكانيكي، براي كساني كه به كاغذ به‌عنوان محمل اطلاعات مي‌نگرند، رنگ بيشتر از هر چيز ديگري مورد توجه است.


رنگ‌رفتگي و تبديل رنگ كاغذ به قهوه‌اي متمايل به زرد در تماس با نور و روشنايي، رايج‌ترين مسئله است و از موارد آشنا در كتاب‌هاي جلد كاغذي قديمي و به خصوص لبه برگ‌هاي آنهاست. عامل اصلي در رنگ‌رفتگي وجود يا عدم ليگنين است، زيرا كاغذهايي كه داراي اين ماده هستند در مقابل نور و روشنايي به سرعت زرد مي‌شوند.

به طور خلاصه مراحل توليد و تهيه كاغذ به شرح ذيل است:

۱- تبديل چوب به قطعات ريز
۲- پختن چوب و توليد خمير كاغذ
۳- شستشوي خمير كاغذ
۴- كلر زني و رنگ زدايي
۵- خشك كردن خمير كاغذ
۶- پرس كردن، برش زدن و بسته بندي كاغذ با تسمه بسته بندي 

منبع:بيتوته

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۰:۵۵ توسط:رهام نعمتي موضوع: نظرات (0)

صنايع به بند يزد، توليد كننده محصولات بسته بندي

بسته بندي در بازارهاي رقابتي، يكي از محورهاي متمايز و ايمن‌سازي محصولات محسوب مي‌شود. شركت‌هاي موفق بر اساس جايگاه خود در بازار، در خصوص روش بسته بندي محصولات تصميم‌گيري مي‌كنند.
به بند يزد يك كسب‌وكار خانوادگي است كه بيش از سه دهه فعاليت و تمركز خود را به محصولات و ماشين‌آلات بسته بندي اختصاص داده است.
عشق و اعتقاد عميق بنيان‌گذاران به صنعت بسته بندي، سبب شده است كه با تلاشي پيوسته و سخت‌كوشانه در راستاي ارائه‌ي راه حل‌هاي نوآورانه براي پاسخ به نيازهاي مشتريان، به رهبر و مرجعي نوآور در صنعت بسته بندي تبديل شود.

·        شرح مختصري بر فعاليت‌هاي اصلي سازمان

·        ارائه‌ي مشاوره در طول فرآيند درخواست تا تحقق نياز مشتري و رفع مشكلات و تعميرات

·        انجام تست‌هاي بسته بندي با ماشين‌آلات در محل مورد نظر مشتري

·        پشتيباني با استفاده از تخصص‌هاي درون و برون‌سازماني

·        اجراي راهكارهاي اتوماسيون جهت بسته بندي كالا بر روي خطوط توليد

 

برندهاي صادراتي

توليد محصولاتي تحت برندهاي با كيفيت بالا (High Quality) با رويكرد صادرات بر اساس استانداردهاي اروپايي

 

كيواسترپ (QStrap): تسمه هاي پلي‌پروپيلن

كيواسترچ (QStretch): فيلم استرچ پلي اتيلن

كيوپت (QPET): تسمه‌هاي پلي اتيلن ترفتالات

ارائه دهنده‌ي دستگاه‌هاي بسته بندي

نماينده‌ي انحصاري شركت Compack كانادا

نماينده‌ي انحصاري شركت Messersi ايتاليا

نماينده‌ي انحصاري شركت Siebeck آلمان

نماينده‌ي انحصاري شركت Saizar اسپانيا

نماينده‌ي انحصاري شركت Jia-In-Industry تايوان- تحت برند Joinpack

نماينده‌ي انحصاري شركت Pantech International تايوان- تحت برند Zapak

 

 

ارائه‌ي خدمات تخصصي
شركت اطمينان گستر از مجموعه صنايع بسته بندي به بند يزد جهت ارائه‌ي خدمات مربوط به دستگاه‌هاي بسته بندي به صورت تخصصي، انجام تعميرات و ارائه‌ي قطعات يدكي اصل به صورت مستقل فعاليت دارد.

خدمات قبل از فروش
·        بازديد از سايت مشتري و برگزاري جلسات اثربخش جهت تهيه گزارش شناخت و در صورت نياز نمايش نحوه كار با دستگاه‌هاي بسته بندي در سايت مشتري

· پيشنهاد راهكار بسته بندي متناسب با نيازهاي مشتري

·پيش‌بيني زيرساخت‌هاي مديريت بهره‌وري و هزينه با رويكرد كاهش هزينه و ايجاد تسهيلات جهت واحد بهره‌بردار با در نظر گرفتن منابع انساني مورد نياز

·پيشنهاد راهكار بسته بندي متناسب با نيازهاي مشتري

·استقرار و نصب و راه‌اندازي انواع دستگاه تسمه كش و استرچ رپر

خدمات حين فروش
·همكاري در زمان استقرار به شكل منظم و برنامه‌ريزي شده

· عملياتي ساختن و بهره‌برداري از دستگاه مورد نظر

·        نصب و آموزش كاربري دستگاه مورد نظر به منابع انساني بهره‌بردار

خدمات پس از فروش
·        پاسخگويي به هنگام و تخصصي به سوالات مشتريان محترم

·        ارائه‌ي مشاوره‌ها‌ي اثربخش جهت بهبود و توسعه هم‌راستا با استراتژي سازمان شما

·        در اين راستا ارائه‌ي گارانتي طبق قوانين و شرايط سازنده، بازديد دوره‌اي در زمان گارانتي، انجام سرويس و تعمير و تامين قطعات يدكي به مدت 10 سال از تعهدات اين بخش مي‌باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۰:۱۶ توسط:رهام نعمتي موضوع: نظرات (0)

ظروف پلي پروپيلن بهترين گزينه براي غذاهاي داغ است

پلي پروپيلن كه با نام اختصاري  PP شناخته مي‌شود، يكي از اصلي‌ترين و پرمصرف‌ترين پليمرهاي دنيا است كه براي نخستن بار در دهه 1950 در مقياس آزمايشگاهي توليد شد. اين پليمر، بزرگترين مصرف‌كننده پروپيلن است كه ابتدا از طريق پليمريزاسيون به روش زيگلر-ناتا و با سختار n(CH2CH(CH3)--) توليد و در سال 1954 توليد آن به صورت صنعتي آغاز شد. از ابتداي توليد اين پليمر، برآورد شد كه هزينه توليد پلي پروپيلن يا همان PP از پلي اتيلن يا PE كمتر است.

 


موارد مصرف پلي پروپيلن كدام است؟

در صنعت ساخت خودرو 

در ساخت پنل درب‌ها

 تزئينات داخلي اتومبيل، پروانه‌ها، كفپوش خودرو، جعبه باطري و ...

توليد ني‌هاي نوشابه

توليد اسباب‌بازي

توليد فيلم و ورق

توليد فيلم‌هاي بسته‌بندي مواد غذايي

توليد تك رشته‌ها و الياف‌ها

ساخت موكت، طناب، گوني و...

كاربرد آن در قالب گيري دمشي و تزريقي

توليد تجهيزات آزمايشگاهي و پزشكي

ساخت لوله و كاربردهاي صنعتي و ساختماني

توليد ظرف و ظروف آشپزخانه پلي پروپيلن

توليد تسمه پلاستيكيpp

 


ظروف "پلي پروپيلن" بهترين گزينه براي غذاهاي داغ است

 

 

همانطور كه مي دانيد كيسه‌هاي نايلوني خريد سمي‌اند و بازيافت‌شان سخت است.

توجه به اعداد و ارقامي كه ته ظروف حك شده است، مي‌تواند در انتخاب ظروف يكبار مصرف به شما كمك كند.

مهندس رويا يدالهي كارشناس بهداشت محيط در گفتگو با ايمنا با اشاره به اينكه اين سالهاي اخير بسياري از شهروندان در چگونگي شناسايي ظروف يكبار مصرف و پلاستيكي دچار سردرگمي هستند؛ عنوان كرد: توجه به اعداد و ارقامي كه ته ظروف حك شده است، مي‌تواند در انتخاب ظروف يكبار مصرف به شما كمك كند.

جنس PETE يا PET براي استفاده مجدد مناسب نيست

وي علامت PETE يا PET را علامت روي بطري‌هاي آب معدني كه نسبتا بي‌خطرند؛ ذكر كرد و افزود: بدليل متخلخل بودن آن امكان نفوذ باكتري‌ها به درون بطري وجود دارد از اين رو بهتر است از استفاده مجدد آنها خودداري شود و به زباله‌هاي خشك بسپاريدشان.

جنس HDPE يا پلي اتيلن متراكم براي بازيافت ظروف مناسبي هستند

اين كارشناس بهداشت محيط با اشاره به HDPE يا پلي اتيلن متراكم كه نشان‌دهنده پلاستيك بي‌خطر و كدر رنگ است؛ بيان داشت: ظروف مايع ظرفشويي و ساير مواد شستشو از اين قبيل پلاستيك‌ها هستند و براي بازيافت ظروف مناسبي هستند.

پلاستيك PVC هرگز نبايد نزديك حرارت در هنگام پخت غذا شوند

PVC از ديگر علاماتي است كه وي با ذكر آن؛ اظهار كرد: معمولا لوله‌ها از اين جنس هستند و همچنين مواد اوليه پلاستيك‌هايي كه روي ظروف غذا مي‌كشند و بطري‌هاي روغن مايع كه اين گونه از پلاستيك به هيچ وجه نبايد نزديك حرارت در هنگام پخت غذا شوند چراكه گرما باعث آزاد شدن مواد شيميايي درون PVC شده و به درون مواد غذايي در حال پخت نفوذ مي‌كند كه باعث اختلالات هورموني مي‌شوند.

وي تاكيد كرد: تا جايي كه مي‌توانيد از استفاده‌ ظروف با اين جنس خودداري كنيد و هرگز مواد را با پلاستيك رويش در مايكروويو نگذاريد و بدانيد كه اين PVC‌ها بدقلقند و به راحتي بازيافت نمي‌شوند.

جنس LDPE يا پلي‌اتيلن با تراكم كم غير قابل بازيافتند

رويا يداللهي با بيان اينكه LDPE يا پلي‌اتيلن با تراكم كم همان كيسه‌هاي نايلوني خريد هستند؛ تصريح كرد: اين كيسه‌ها بي‌خطرند اما متاسفانه معمولا غير قابل بازيافت مي‌باشند.

جنس PP يا پلي پروپيلن مناسب براي غذاهاي داغند

وي PP يا پلي پروپيلن را علامت حك شده بر ظرف ماست و ظروف مشابه كه دهانه گشادي دارند؛ عنوان كرد و افزود: همچنين ني نوشيدني‌ها كه معمولا بي‌خطرند و به راحتي بازيافت مي‌شوند، از اين دسته‌اند و توصيه بر استفاده از ظروف pp براي غذاهاي داغ مي‌شود.

در جنس PS يا پلي استيرن‌ها مواد سمي بالقوه وجود دارد

اين كارشناس بهداشت محيط PS يا پلي استيرن‌ها را از ديگر علامات عنوان شده بر ظروف يكبار مصرف ذكر كرد و گفت: در اين ظروف مواد سمي بالقوه وجود دارد بويژه هنگام گرم شدن بنابراين تا جايي كه مي‌شود از اين ظروف استفاده نكنيد ضمن اينكه بايد بدانيد بيشتر مواقع غير قابل بازيافتند.

جنسي كه بايد آخرين گزينه‌تان باشد

وي با اشاره به ساير علامات كه از كيس كامپيوتر و iPod گرفته تا ظروف غذاست؛ بيان داشت: استفاده از اين جنس پلاستيك بويژه براي غذا هميشه آخرين گزينه‌تان باشد چرا كه معمولا غير قابل بازيافت است.

يداللهي تصريح كرد: بدترين‌ها همان كيسه نايلوني خريد و ظروف يكبارمصرف بودند كه هم سمي‌اند و هم بازيافتشان سخت است با اين وجود اين بدترين‌ها بدبختانه در شمار بيشترين‌ها هم هستند.

منبع : ايمنا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۶:۲۱ توسط:رهام نعمتي موضوع: نظرات (0)