با يك بسته بندي جذاب فروش محصولتان را چند برابر كنيد!
براي افزايش فروش با بسته بندي جذاب، لازم است كه نوع بسته بندي محصولات مختلف را بشناسيد؛ و با توجه به محصولي كه داريد بهترين گزينه را براي بسته بندي محصول، تبليغ آن در شلف فروشگاه و افزايش فروش محصول انتخاب كنيد.
نكات فروش محصولات در بازارهاي رقابتي با بسته بندي جذاب
بسته بندي يكي از مهمترين بخشها در بازاريابي و فروش محصولات مختلف است. چون محصولات متنوع در نهايت براي عرضه به مشتري در شلفهاي فروشگاهها قرار ميگيرند؛ و خريدار با ديدن بسته بندي محصول براي خريد آن ترغيب ميشود؛ بنابراين هر اندازه بسته بندي جذابتري براي محصول انتخاب شود، توليد كننده سهم بيشتري از فروش را تصاحب خواهد كرد.
براي افزايش فروش با بسته بندي جذاب، لازم است كه نوع بسته بندي محصولات مختلف را بشناسيد؛ و با توجه به محصولي كه داريد بهترين گزينه را براي بسته بندي محصول، تبليغ آن در شلف فروشگاه و افزايش فروش محصول انتخاب كنيد.
با يك بسته بندي جذاب فروش محصولتان را چند برابر كنيد!
طراحان بسته بندي بايد از تمايل به تصميمگيري و خريد مشتريان مختلف آگاه باشند؛ و با طراحي بسته بندي حرفهاي خريداران مختلف را براي انتخاب محصول مورد نظر هدايت كنند.
احساسات خريداران بايد موقع طراحي بسته بندي مورد توجه قرار بگيرد؛ تا توليد كننده بتواند محصولاتش را در بسته بنديهاي مطابق با روحيات و خواستههاي خريداران به بازار عرضه كند. همچنين قرار دادن لوگو محصول، درج اطلاعات به درستي روي بسته بندي خريداران سختگير را براي خريد محصول ترغيب ميكند. در واقع جنبه احساسي و آگاهانه خريداران در توليد بسته بنديها مهم است.
استفاده از فويل هاي رنگي سلفون براق و مات،يووي موضعي، برجسته سازي، طلاكوب/نقره كوب بودن و افكتهاي ديگر يك محصول، يا بسته بندي خاصي كه يك نوشته خاص روي آن وجود دارد، از جمله مواردي هستند كه محصول را براي مشتري به يك برند آشنا و شناخته شده تبديل ميكند.
استفاده از ارگونومي در ساختار بسته بندي
بسته بندي بايد به نحوي در نظر گرفته شود كه مشتري بتواند با كمترين سختي محصول را پيدا كند، آن را تهيه كند و محصول نهايي را استفاده كند. بنابراين، جهت راحتي استفاده مشتري و نگهداري محصول، بايد بسته بندي با توجه به نياز خريدار و مصرف كننده نهايي طراحي شود.
توجه به متريال مصرفي و افزايش كيفيت نگهداري
براي اينكه بسته بندي جذابيت خودش را موقع عرضه در شلف فروشگاهها داشته باشد و بتواند نياز مصرف كنندگان را برآورده كند، لازم است كه براي هر محصول بسته بندي مناسب آن را انتخاب كنيد. به عنوان مثال ميوهها و سبزيجات موقع بسته بندي بايد در كارتنهايي قرار بگيرند كه از فساد، بو گرفتن و خراب شدن آنها پيشگيري كند. يا مواد دارويي نياز به بستههايي دارند كه بتوان دستورالعملهاي استفاده را روي آنها درج كرد.
بنابراين با توجه به شرايط نگهداري و محل و مدت نگهداري محصول، بايد بسته بندي مناسب و جذابي را براي آن انتخاب كنيد. اين بسته بندي بايد توانايي جلب توجه محصول در شلف هاي فروشگاهها را دارا باشد؛ و در عين حال از سلامتي محصول نهايي مراقبت كرده و قابليت برآورده كردن نيازهاي مصرف كنندگان نهايي را داشته باشد.
بسته نبايد موقع استفاده مشتري يا حمل و جابجايي خراب شود، همچنين بسته بندي نبايد باعث تغيير در كيفيت محصول شود يا آسيبي به محصول نهايي وارد كند؛ بنابراين متريال انتخاب شده و كارتن بسته بندي محصولات حتي تسمه بسته بندي آن بايد كيفيت مناسبي داشته باشند.
توجه به سبز بودن و امر بازيافت
بسته بنديها نبايد به محيطزيست و حيات حيوانات و موجودات زنده صدمه بزنند. بسته بنديهاي پلاستيكي باعث صدمه ديدن و مرگ حيوانات ميشود و آنها را به خطر انقراض مياندازد؛ بنابراين بايد بسته بنديهايي براي محصولات استفاده شود كه قابليت بازيافت داشته باشد؛ و حيات طبيعي حيوانات و محيطزيست را با مخاطره مواجه نكند.
توجه به تبليغات و بازاريابي
صدها و هزاران محصول متنوع و مشابه در فروشگاهها وجود دارند و مشتريان بايد از بين آنها يك گزينه را براي خريد انتخاب كنند. توجه به مدت زماني كه مصرف كننده در فروشگاه صرف ميكند جهت انتخاب و خريد محصول بسيار مهم است. چون مشتريان علاقه زيادي به صرف وقت در فروشگاهها ندارند و ميخواهند سريعتر خريدهايشان را انجام دهند. بسته بنديهاي جذاب و منحصر به فرد باعث افزايش فروش محصول ميشوند؛ و خريدار براي انتخاب آن محصول ترغيب ميشود.
موقع طراحي بسته بندي بايد نياز و سلايق و علايق تمام مصرف كنندگان در نظر گرفته شود، تا افزايش فروش با بسته بندي جذاب اتفاق بيفتد. در واقع يك بسته بندي بايد به نحوي طراحي شده باشد كه بتواند سخت پسندان و خريداراني كه راحت خريد ميكنند را به طور يكسان براي خريد محصول ترغيب كند.
توجه به وفاداري خريد در مصرف كنندگان
بسته بنديهايي كه پس از خريد محصول قابليت استفاده مجدد دارند مورد توجه خريداران زيادي واقع ميشوند؛ و كساني كه براي خريد محصول اقدام ميكنند به دنبال اين نوع بسته بنديها هستند؛ بنابراين قابليت استفاده مجدد از بسته بندي در افزايش فروش با بسته بندي جذاب و وفاداري خريداران سهم قابل توجهي دارد.
در واقع، بسته بندي بايد جمع و جور باشد، قابليت نگهداري آن آسان باشد و باكيفيت باشد، تا بتواند وفاداري در مشتري ايجاد كرده و او را براي خريد مجدد محصول ترغيب كند.
چطور با يك بسته بندي جذاب فروش محصولاتمان را افزايش دهيم؟!
بسته بندي يك محصول بخش مهمي از مرحله توليد تا فروش نهايي آن در بازار است. در واقع موفق بودن يك برند و برقراري و حفظ ارتباط برند و مشتري نهايي با بسته بندي نهايي محصول ارتباط مستقيم دارد. بايد بسته بندي به نحوي انجام شود كه خريدار متوجه حضور محصول در بازار شود و براي خريد آن تصميم بگيرد.
منبع:مهرنيوز
برچسب: ،
ادامه مطلب